De eerste dag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Angela, Linda en Ton - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Angela, Linda en Ton - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Angela en Linda

Blijf op de hoogte en volg Angela, Linda en Ton

02 Februari 2015 | Singapore, Singapore

Na het ontbijt was het dan eindelijk zo ver. We werden met een bus opgehaald bij het hotel. Terwijl we door de stad reden, zagen we de vele hoge gebouwen die hier in het centrum staan. De stad is erg schoon. Gooi je hier iets op de grond, bijvoorbeeld een snoeppapiertje, dan kun je een boete krijgen van wel 700 euro.

We werden afgezet bij het ministerie van onderwijs. We werden opgehaald door twee medewerkers, die ons met een gereserveerde lift naar de 24ste verdieping brachten. In een grote zaal kregen we de hele ochtend en middag uitleg over het onderwijs in Singapore. De uitleg werd gegeven door zes belangrijke personen van het ministerie. Ze maken de plannen voor de scholen. Wat ons heel erg opviel is dat al deze mensen zelf begonnen zijn als leerkracht op een basisschool of een middelbare school. Zij weten dus goed of hun plannen in de scholen uitvoerbaar zijn.

De komende dagen gaan we op verschillende scholen kijken hoe er lesgegeven wordt. We kunnen dan ook met kinderen en leerkrachten praten, want alle kinderen leren naast het Chinees ook Engels.

Waar we erg mee moeten lachen is het eten met stokjes. Hier zijn we niet allemaal even goed in.

Morgen horen jullie weer van ons!